Skip to content

Salgsprosessen

Popelr jobber med de ulike fasene i salgsprosessen, der vi legger til rette for å kunne øke prestasjonene i de fasene der vi ser det er behov for prestasjonsutvikling. Under finner du eksempler på hvordan vi jobber med de ulike fasene:

Prospektering: Vi vet at prospektering både er en tidkrevende jobb, og også en viktig jobb. Propelr bistår kundene med digitale verktøy for å effektivisere prospekteringen. Effektiv prospektering betyr mer presise leads, riktig segmentering og kortere behandlingstid av leadsene.

Møtebooking: Møtebooking anno 2023 er noe helt annet enn for bare noen år siden. Vi ser derfor ikke bare møtebooking som den ene samtalen, men som en prosess som skal gi godt kvalifiserte møter. Ofte ser vi bedre møtehitrate i enkelte bransjer, og vi hjelper derfor kundene våre med å legge tid og ressurser i riktig segmentering.  Helt konkret tilbyr vi møtebooking kurs og coaching for å treffe riktig på første forsøk.

Møtegjennomføring: Mange av våre kunder forteller oss at de taper på pris. Men vet vi at det faktisk er slik? Vi bistår våre kunder med å få tilbakemeldinger på salgsmøter som gjør at vi kan utvikle våre prestasjoner i salgsmøtene. Vi bruker digitale verktøy i disse prosessene i form av notattakere i Teams og pulsundersøkelser for å få kontinuerlige tilbakemeldinger på salgsmøtene, slik at vi kan coache og trene på de områdene det er behov for. Propelr tilbyr også mulighetene for treningsprogram som enten er fysiske eller heldigitale.

Forhandling: For å øke tilslagsprosenten legger vi til rette for at vi kan avdekke hva som gjør at man lykkes med salget, og hvilke fallgruver man eventuelt går i. Vi bruker digitale coaching verktøy, men også fysisk coaching ved behov.

Verdiskaping og referansekunder: En god og fornøyd kunde både kjøper mer og bidrar til nye kunder. For å legge til rette for verdiskaping bruker vi blant annet pulsundersøkelser og jobber med prestasjonsutvikling for typiske account manager roller.

Verktøy vi bruker:

  • Digitale coachingverktøy
  • Digitale møteopptak
  • System for å utvikle salgspresentasjoner
  • Gamefication og motivasjonssystemer
  • Kundetilfredshetsundersøkelser
  • Pulsundersøkelser
  • CRM
  • Video og spillbaserte kurs
  • Fysiske kurs